Noul Yaris Hybrid poate fi comandat de acum pe unele piețe europene. În Germania, modelul japonez este disponibil de la 16.900 de euro. Primele exemplare vor fi livrate la jumătatea lunii iunie.
Noul Yaris Hybrid poate fi comandat de acum pe unele piețe europene. În Germania, modelul japonez este disponibil de la 16.900 de euro. Primele exemplare vor fi livrate la jumătatea lunii iunie.
Toyota a promis să ofere cel mai accesibil hibrid de pe piața europeană și s-a ținut de cuvânt. Noul Yaris Hybrid, model ce poate fi deja comandat începând din această săptămână, este disponibil la un preț mai mic decât al principalului său rival Honda Jazz Hybrid și se remarcă totodată și prin consumul redus de combustibil. Pe piața germană Yaris Hybrid este disponibil de la 16.900 de euro.
Comenzile pentru juniorul cu motorizare duală s-au deschis la câteva zile după fabricația primelor exemplare Yaris Hybrid. Destinat special pentru piața europeană, noul model este al patrulea exponent al gamei Toyota, după Prius, Auris HSD și Prius +, ce utilizează un tandem format dintr-un motor termic și unul electric.
Yaris Hybrid se fabrică exclusiv în Franța, la aceiași uzină cu modelul comun Yaris, și este livrat doar în versiunea de caroserie cu 5 uși.
Micul model de oraș are un preț cu aproape 10.000 de euro mai mic decât un Prius și cu 6.000 de euro sub tariful de pornire al unui Auris Hybrid. În același timp, Yaris Hybrid este mai scump cu 5.300 de euro față de versiunea de bază a unui Yaris obișnuit.
Modelul japonez cu tehnologie Hybrid Synergy Drive (HSD) consumă în medie 3,1 litri la 100 km și nu este deocamdată disponibil în România. Emisiile de 79 g/km de CO2 sunt cele mai mici din segment, eficiența hibridului japonez fiind superioară versiunilor diesel ultra-economice. Partea de propulsie este alcătuită dintr-un motor pe benzină de 1,5 litri ce produce 75 CP și un motor electric de 61 CP. Puterea cumulată a grupului propulsor atinge 100 de cai putere, Yaris Hybrid fiind capabil să ruleze pe distanțe scurte în modul pur electric, utilizând energia furnizată din bateriile litiu-ion amplasate sub scaunele pasagerilor din spate.
Noul Yaris Hybrid este disponibil în trei versiuni de echipare, Hybrid, Life și Club. Primele exemplare Yaris Hybrid vor fi livrate în Germania pe 16 iunie 2012.
Yaris Hybrid
Versiunea de intrare poartă același nume și este disponibilă pe piața germană de la 16.950 de euro. Micul model cu motorizare benzină-electric vine cu o echipare standard interesantă, ce include 7 airbaguri (inclusiv airbag pentru genunchii șoferului), oglinzi exterioare cu lumini de semnalizare, tehnologie LED pentru lumini diurne, sistemele de control al tracțiunii (TRC) și stabilității (VSC), plus un sistem audio cu 6 difuzoare.
Dotările de confort nu au fost uitate, astfel că Yaris Hybrid dispune de aer condiționat cu activare automată, coloană de direcție reglabilă pe înălțime, geamuri față și oglinzi reglabile electric, volan multifuncțional și scaune reglabil pe înălțime.
Yaris Hybrid Life
În echipare de mijloc denumită Yaris Hybrid Life prețul crește cu aproape 1.000 de euro, mai exact este de 17.900 de euro, însă și bagajul dotărilor este substanțial mai consistent. Pe lângă echipamentele versiunii de intrare se adaugă un set de inserturi cromate la secțiunea spate și tehnologia LED pentru lămpile blocurilor optice spate. Tot la exterior, capacele oglinzilor și mânerele ușilor sunt vopsite în culoarea caroseriei. Interiorul aduce un plus de rafinament prin prezența unui material din piele pentru volan și frâna de mână.
Un sistem multimedia audio Toyota Touch cu monitor color de 6.1 inci cu funcția Eco-Drive Monitor și o cameră video pentru monitorizare la manevrele în marșarier sunt oferite standard. Planșa de bord și zona superioară a panelului ușilor este ornată ci materiale moi, plăcute la tingere, iar podeaua compartimentul bagajelor este flexibilă, putând fi ajustată în două moduri.
Yaris Hybrid Club
Ultimul nivel de echipare și cel mai generos se numește Yaris Hybrid Club. Prețul de lansare este fixat la 19.200 de euro, iar lista echipamentelor standard include toate dotările primelor două linii de echipare plus sistemul Comfort Access, scaune reglabile pe înălțime pentru pasagerul din față, cotieră centrală, geamuri electrice spate, lumini de ceață cu ornamente cromate, oglinzi laterale încălzite.
Pavilionul primește un eleron cu rol aerodinamic, iar trenul de rulare beneficiază de jante din aliaj de 16 inci.