Clienții chinezi țin în viață limuzina Phaeton. Lansat acum 10 ani, luxosul sedan Volkswagen are parte de o imagine bună în Țara Marelui Zid. Peste 90% din producția acestui model a fost livrată în China.
Clienții chinezi țin în viață limuzina Phaeton. Lansat acum 10 ani, luxosul sedan Volkswagen are parte de o imagine bună în Țara Marelui Zid. Peste 90% din producția acestui model a fost livrată în China.
Volkswagen nu va renunța nici în ruptul capului la cel mai prestigios automobil din propria gamă. Limuzina Phaeton are deja un deceniu de existență, prima generație reușind în ciuda vârstei sale să-și păstreze șarmul. Creat după cele mai înalte rigori ale mărcii luxosul sedan de clasă mare este ținut în viață de comenzile primite de la clienții chinezi.
Anul trecut s-au comercializat 9.332 unități Phaeton în întreaga lume, față de 10.270 câte au fost livrate în 2011.
Cu toate că vânzările au scăzut cu 9%, Volkswagen se poate declara mulțumit cu acest rezultat. Ținând cont de vârsta mașinii, performanța este excelentă în condițiile în care concurența afișează volume destul de apropiate.
China a absorbit în 2012 aproape întreaga producție, poziționând limuzina Volkswagen în rândul celor mai apreciate modele de lux alături de Audi A8 și BMW Seria 7. Aproape 95% din volumul cererilor pe anul trecut a ajuns la dealerii chinezi. Deși este livrată la un preț mai scump decât pe piața europeană, limuzina Volkswagen este bine primită în Țara Marelui Zid și datorită tarifelor mai accesibile în raport cu Seria 7 sau S-Klasse.
După restilizarea de acum trei ani în urmă, Phaeton a început să aibă vânzări tot mai ridicate.
Este asamblat într-o cadență de 48 de unități pe zi pe liniile celebrei Fabrici Transparente din Dresda. Acum zece ani în urmă cei 500 de angajați asamblau aproape 150 de exemplare zilnic.
Deși producția se află la o treime față de volumul plănuit inițial, Volkswagen va continua să scoată pe porțile Uzinei de Sticlă cel mai scump și luxos model al mărcii. Bazat pe aceaiși platformă cu Bentley Continental Flying Spur, actualul Phaeton urmează să fie înlocuit peste cel mult doi ani. Următoarea generație, așteptată să debuteze în 2014 va împărți elemente tehnice și mecanice cu viitorul Audi A8, dar și cu noua limuzină Bentley Continental.