Visul fanilor Volkswagen se va împlini. Micul Polo va avea din 2013 o versiune de performanță R. Aceasta este anticipată de apariția conceptului sportiv Polo R WRC Street ce dezvoltă 220 CP.
Visul fanilor Volkswagen se va împlini. Micul Polo va avea din 2013 o versiune de performanță R. Aceasta este anticipată de apariția conceptului sportiv Polo R WRC Street ce dezvoltă 220 CP.
Volkswagen le-a oferit fanilor din întreaga lume sosiți la evenimentul Wörthersee Tour cinci motive de bucurie. Unul dintre acestea a fost generat de prezența conceptului Polo R WRC Street, care preia din ingredientele fierbinți ale bolidului pregătit de germani pentru Campionatul Mondial de Raliuri. Modelul anticipează debutul celui mai puternic Polo din toate timpurile.
Înzestrat cu elemente de stil agresive, prototipul aduce tehnologii din motorsport pe un vehicul destinat publicului larg să ruleze pe drumurile publice.
Exteriorul poartă culorile tradiționale ale diviziei sportive Volkswagen, caroseria albă fiind personalizată cu viniluri bleu și argintiu deschis. Exact ca și Polo R WRC, mașina de studiu vine cu jante forjate, din aliaj ușor, în spatele cărora se află etrierele albastre ce acționează pe discuri de frână cu dimensiuni mărite.
Pentru un efect vizual maxim, designerii au folosit din abundență materiale din plastic negru lucios ce acoperă capacele oglinzilor, grila motor, priza de aer inferioară, difuzorul spate, eleronul și pasajele roților. Partea frontală se remarcă prin noul spoiler cu fante de aerisire suplimentare, momentan obturate și grila inferioară mărită pentru a ventila eficient motorul. Sub spoiler își face apariția o mică extensie cu caracter aerodinamic, în timp ce blocurile optice primește 12 becuri cu tehnologie LED.
Emblema WRC ce figurează atât pe părțile laterale, cât și pe ușa portbajagului, anunță cu mândrie apartenența la universul creațiilor care pot genera adrenalină. Secțiunea spate este individualizată de eleronul cu fantă dublă, emblema R și terminațiile duble ale evacuării îmbrăcate în crom.
Interiorul propune scaune cu profil sportiv tapițate cu două tipuri de piele cu nuanțe diferite, neagră și gri, volan acoperit cu piele și inserturi de natură sportivă.
Sub capotă se află un propulsor turbo pe benzină de 2.0 litri ce generează 220 de cai putere și performanțe apropiate clasei de motoare utilizate pe mașinile de competiție. Polo R WRC Street are cu 40 de cai putere mai mult decât actualul GTI, și foarte probabil, dispune de un sistem de tracțiune integrală 4Motion. Unitatea TSI este cuplată la transmisie automată.
Nu se cunosc datele referitoare la accelerație, viteză maximă sau consum, proiectul urmând să fie definitivat în cursul anului viitor. Versiunea de serie va fi pusă în vânzare spre finalul lui 2013.
Volkswagen anunță că va produce puternicul Polo R WRC Street în serie limitată.