Germanii lucrează la un vechiul ultra-economic. Bazat pe conceptul XL1, modelul diesel-electric va putea parcurge 1.000 km cu numai 12 litri. Va fi lansat în 2013 și va acomoda două persoane.
Germanii lucrează la un vechiul ultra-economic. Bazat pe conceptul XL1, modelul diesel-electric va putea parcurge 1.000 km cu numai 12 litri. Va fi lansat în 2013 și va acomoda două persoane.
Volkswagen se mândrește cu cei mai mulți campioni la consum. Passat BlueMotion, Tiguan BlueMotion, Sharan BlueMotion, Multivan BlueMotion sunt doar câteva exemple de automobile care în clasa lor nu au rival în materie de eficiență. Lider absolut rămâne Polo BlueMotion cu un consum de numai 3,3 litri, modelul considerat astăzi cel mai economic vehicul din lume.
Performanța va fi spulberată de XL1, primul automobil din lume care promite să se mulțumească cu numai 1 litri la 100 km.
Bazat pe un concept total diferit în materie de propulsie și design, XL1 va revoluționa noțiunea de mobilitate și eficiență. Martin Winterkorn, șeful grupului Volkswagen, a confirmat lansarea ultra-economicului model în anul 2013. Producția va demara la o uzină din Germania, însă locația exactă urmează să fie clarificată în viitorul apropiat.
Winterkorn nu a oferit detalii suplimentare, însă a precizat că Volkswagen îl va fabrica în serie limitată.
Viitorul XL1 va fi o evoluție a conceptului cu același nume dezvelit pe 25 ianuarie 2011 și a cărui tehnologie prefațează viitorul sistemelor de propulsie. Standardul de consum va suferi astfel schimbări uluitoare, iar autonomia va ajunge la valori imposibil de imaginat acum câțiva ani.
Cu un interior de numai două locuri, modelul va putea parcurge 1.000 de kilometri cu numai 12-13 litri de combustibil.
Conceptul XL1 folosește un propulsor hibrid poziționat deasupra punții spate și o transmisie automată DSG cu 7 trepte. Sistemul electric pe baterii litiu-ion poate fi alimentat de la o priză obișnuită, energia livrată motorului electric fiind suficientă pentru a putea propulsa automobilul pe o distanță de 35 km.
Motorul termic este un turbodiesel de 0,8 litri cu o putere de 48 CP. Construită din aluminiu, unitatea TDI dispune de doi cilindri, sistem EGR și un catalizator de ultimă generație. Pe perioadele de accelerație motorul electric asistă propulsorul pe motorină, limitând efortul acestuia pentru a obține un consum foarte redus.