Popularul TDI și-ar putea face apariția și pe citadina Up! Șansele ca acesta să figureze în lista de propulsoare sunt foarte mari. Unitatea din dotare ar putea fi turbodieselul de 48 CP al conceptului XL1.
Popularul TDI și-ar putea face apariția și pe citadina Up! Șansele ca acesta să figureze în lista de propulsoare sunt foarte mari. Unitatea din dotare ar putea fi turbodieselul de 48 CP al conceptului XL1.
Volkswagen este producătorul care vinde la nivel mondial cele mai multe automobile diesel. Din paleta foarte bogată de modele doar noul Up! se vinde exclusiv cu motoare pe benzină, fapt ce va constitui un adevărat impediment pe câteva viitoare piețe unde urmează să debuteze. Marca germană plănuiește debutul mașinii de oraș în India, o țară unde versiunile diesel atrag 80% din totalul noilor modele vândute.
O eventuală lansare a mezinului Up! doar în formula actuală, cu două unități pe benzină, ar constitui un eșec.
Anul trecut livrările de modele Volkswagen pe piața indiană au ajuns la 76.100 de unități, în creștere cu 151% față de 2010. Aproape 60.000 de modele Volkswagen comercializate în această țără au fost echipate cu propulsoare diesel. Acesta este un semn clar că Up! nu are nici o șansă la succes dacă nu adoptă motoare TDI.
Tehnicienii Volkswagen caută o soluție optimă, iar aceasta ar putea fi unitatea 1.2 TDI prezentă pe actualul Polo. O opțiune interesantă ar fi utilizarea motorului de 0.8 litri a conceptului XL1. Cuplat la o transmisie DSG cu 7 trepte, agregatul turbo cu numai doi cilindri este capabil să furnizeze o autonomie incredibilă: 1 singur litru de combustibil poate asigura propulsia pe o distanță de 60 km.
Agil și ușor, viitorul Up! TDI va putea beneficia de un cuplu maxim de 112 Nm.
Apariția versiunii diesel este favorizată și de un alt aspect până acum necunoscut. Surse din interior afirmă că un sondaj intern relaizatprintre dealerii Volkswagen din Germania arată că mai bine de 60% din clienții citadinei Up! și-au dorit inițial o versiune diesel. De cealaltă parte, oficialii se gândesc serios să aducă pe piață și modelul diesel, care ar crește popularitatea mașinii nu doar în India ci și în Europa.
Anul trecut, livrările globale ale mărcii germane s-au ridicat la 5,1 milioane de automobile. Mai bine de 2 milioane de unități au fost echipate cu motoare diesel.