Încă o premieră de la Volkswagen. Marca germană își anunță intrarea, din 2014, în segmentul mașinilor electrice. Primul exponent este E-Up!, un vehicul de 55 CP și cu o autonomie maximă de 150 km.
Încă o premieră de la Volkswagen. Marca germană își anunță intrarea, din 2014, în segmentul mașinilor electrice. Primul exponent este E-Up!, un vehicul de 55 CP și cu o autonomie maximă de 150 km.
Volkswagen dă startul erei electrice. Nu întâmplător, vehiculul ales să deschidă drumul spre sectorul â€verde†al maÈ™inilor cu zero emisii este E-Up!, varianta cu propulsie curată a modelului de succes Up!. Trenul de rulare electric vine ca o mănușă pentru micul automobil de patru locuri, care se alătură versiunilor actuale ce utilizează motoare pe benzină sau gaz natural, cu cilindreea de 1.0 litru.
Prin gabaritul și performanțele sale E-Up! se dorește o alternativă pentru tripleta Mitsubishi i-MiEV, Peugeot IOn și Citroen C-Zero. În sfera aceluiași segment a intrat de curând și Renault Zoe.
Elementul central al primului model electric de serie german și primului vehicul electric ce va fi fabricat de Volkswagen este motorul electric. Unitatea dezvoltă constant 55 de cai putere, oferind la nevoie, pentru o scurtă perioadă de timp, un vârf de 82 de cai putere. Cele două plaje de putere situează noul E-Up! la extremitățile valorice ale gamei Up! cu propulsie convențională (60 CP, 75 CP) .
Testele efectuate de producător au revelat o autonomie de 150 de kilometri, ce se ridică la nivelul concurenței și a nevoilor zilnice în materie de mobilitate urbană.
La fel ca majoritatea mașinilor electrice actuale, sistemul de acumulatori utilizați face parte din familia performantelor baterii litiu-ion. Localizate sub podea, acestea dispun de o capacitate de 18.7 kWh. Energia furnizată motorului, ce generează un cuplu maxim de 210 Nm, permite atingerea unei viteze maxime de 135 km/h. Chiar dacă nu impresionează, demarajul de la 0 la 100 km/h în fix 14 secunde va reaminti celui de la volan că mașinile electrice sunt întotdeauna mai leneșe la accelerație.
Volkswagen nu sare din tiparele acestui segment și promite un timp de încărcare al bateriilor de la 30 de minute, în varianta rapidă. Jumătatea de oră este suficientă pentru a alimenta acumulatorii la 80% din capacitate.
Derivat din conceptul omonim, noul E-Up! cântărește 1.185 de kilograme cu 27% mai mult decât versiunea de bază pe benzină cu propusor de 60 de cai putere.
Comercializarea pe piața europeană va demara în anul 2014, în toamna acestui an urmând ca Volkswagen E-Up! să debuteze oficial. Premiera mondială este programată în septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt.