Primul model autentic de clasă compactă de la Volvo se numește V40. Este conceput ca replică la adresa lui BMW Seria 1 și Audi A3. Exteriorul este presărat cu elemente specifice designului suedez.
Primul model autentic de clasă compactă de la Volvo se numește V40. Este conceput ca replică la adresa lui BMW Seria 1 și Audi A3. Exteriorul este presărat cu elemente specifice designului suedez.
Volvo vrea o felie cât mai mare din clasa premium compactă, aici unde nemții nu au încă un rival pe măsură. Primul exponent mandatat să spargă hegemonia germanilor este V40, un automobil care se declară a fi elegant, funcțional cât și practic. Prima generație împrumută câteva din caracteristicile estetice ale modelelor S60 / V60, însă tușele dinamice ale secțiunii față dau o ușoară tentă sportivă.
Noul V40 este un hatchback în 5 uși bine proporționat, primul de acest fel la Volvo, și cu detalii estetice care cu siguranță vor fi pe placul viitorilor proprietari.
Pavilionul vitrat, o dotare disponibilă, probabil, doar pe vârful de gamă, va permite luminii să inunde interiorul și să amplifice senzația de spațialitate. Partea frontală este pusă în evidență de două ornamente cromate, care pe unele versiuni sunt înlocuite cu un sistem de lumini LED. Fusta spoilerului față și desenul capotei nuanțează dinamismul mașinii, la fel ca și liniile ascendente ale profilului.
Muchia pornită din dreptul blocurilor optice migdalate se prelugeÈ™te spre secÈ›iunea spate, trasează umerii portierelor care își continuă â€drumul†până la montantul spate. Jantele din aluminiu cu spiÈ›e bine reliefate completează aspectul contemporan al noului Volvo V40.
Fără a se evidenția prin ceva anume secțiunea spate propune o rețetă deja cunoscută. În prelungirea pavilionului se află un eleron cu un design studiat, conceput pentru maximă eficiență aerodinamică.
Blocurile optice în formă de bumerang flanchează un hayon cu o lunetă nu prea generoasă în dimensiuni, dar care permite deschiderea geamului spate pentru accesul mai comod la obiectele din portbagaj. Decupajul realizat de designeri creează un contrast reușit între partea inferioară a hayonului.
Pragurile laterale și spoilerul primesc o serie de apendice pentru a îmbunătăţi coeficientul aerodinamic şi a reduce rezistenţa la înaintare.
Nu există deocamdată informații legate de propulsie și dotări, capitole care vor fi revelate odată cu prezentarea oficială de la Geneva.